Via een PowerPoint werden klasafspraken aangeboden en nadien verfijnd door de kinderen zelf.
Terwijl het tweede leerjaar voordeed hoe er zelfstandig in de hoekjes gewerkt moest worden, kregen de kinderen van het eerste leerjaar hun allereerste leesles. Hun eigen naam was een makkie, maar nu kunnen ze ook 'ik' lezen! In hun ik-boekje konden ze alvast wat informatie over zichzelf meedelen.
Het tweede leerjaar werkte intussen erg geconcentreerd.
Of toch ook niet? ;)
Even tijd voor een zotte pose mag natuurlijk wel eens.
In de namiddag werd de leeshoek wat verkend.
Maar ook andere hoeken hadden voldoende belangstelling!
De eerste teksten zijn een feit!
Maar ook onderzoekjes konden de eerste schooldag niet ontbreken.
Wie heeft er nu eigenlijk de langste naam in de klas?!
Een mooi voorblad maken voor ons onderzoeksboek.
En een maquette van de klas mag ook niet ontbreken!
Na al dat harde werken, was een gezamenlijk filmmomentje wel op zijn plaats.
En rara... Welk woordje had onze kleine dag geleerd? IK natuurlijk!