donderdag 27 oktober 2011

vandaag

Hallo allemaal,

Wat hebben we vandaag toch weer allemaal gedaan in de klas:

In de voormiddag leerden de kinderen van het eerste leerjaar de letter l ( deze komt morgen nog in het lettersdoosje) en splitsten we verder tot 5.

Het tweede leerjaar herhaalde hun ei-woorden en ook hun getallen tot 100.
Ook besproken we de volgende tekst:

Hallo, ik ben Idun. Ik ga naar mijn mooi kasteel. 
Oeps! Ik heb nog niet verteld dat ik een kasteel heb. 
Het is er leuk. 
Alles is met liefde gemaakt. Mijn oudere zus, Lisa woont bij mij. 
We doen een wandeling maar we verdwaalden. 
We waren bang BRRRRRR. 
Het was koud en donker en griezelig. We maakten een vuurtje. 
We hebben honger. We vangen verschillende soorten vogels. We braden de vogels.
We drinken van de rivier. Hmmmmmmm. 
We hebben schrik, er wiebelt iets in de haag. Het is een groep tijgers. 
We zijn bang maar het zijn lieve tijgers.
We worden vrienden. 
De tijgers brengen ons terug naar huis. 

einde
We maakten de tekst nog mooier en haalden er ook enkele foutjes uit. We zullen na de vakantie naar aanleiding van hallo en ga ... dit spellingsprobleem aanpakken. 

In de namiddag gingen we terug naar de hoeken
Er werd nog steeds aan het pointillisme gewerkt. 
Roos werkte haar kasteel af . 


Er werden heel wat vrije teksten op de computer gezet. 


Ook de omtrek ( wiskunde) werd onder de loep genomen naar aanleiding van de armbanden van Eva. 
















Ook in de leeshoek werd goed geoefend. 

Ook het lezen was vandaag super leuk! Het tweede leerjaar had geoefend om bij de kleuters te gaan lezen terwijl het eerste leerjaar ondersteund kon worden door de helpende ouders. 


tot morgen.....

groejtes
Karolien