![]() |
| We maken de eerste brevetjes van het schooljaar! |
| Met strijkparels oefenen we onze fijne motoriek en maken we boerderijdieren na! |
| Boerderijpuzzels maken in de rekenhoek! |
| Een filmpje over het leven en de dieren op de boerderij kijken in de computerhoek. |
| In de letterhoek tekenen we dieren na met stappenplannen en stempelen we hun naam erboven. |
| We hebben een brief van de tandenfee terug gekregen! |
![]() |
| De letter 'o' oefenen op ons magisch schrijfbordje... |
![]() |
| Loren wil weten hoe bakstenen worden gemaakt en onderzoekt dit samen met... |
![]() |
| ...Rik! |
| Stien maakt een stippenschaap met verf en wattenstaafjes. |
| Oskar bouwt aan de maquette van de klas. |
![]() |
| Dit team maakt een ontwerp voor het uithollen van deze gigantische pompoen! |
| Rik en Loren maken een presentatieblad van hun onderzoek over bakstenen in het onderzoeksboek van de klas! |
![]() |
| Jaap de aap gaf ons enkele leuke opdrachten in verband met de klok. Het eerste leerjaar maakt een eigen apenklokje... |
| Het tweede leerjaar speelt moeilijke klokleesspelletjes op het bord! |
| Pictionary spelen met de woorden van ons nieuwe woordpakket! |
| Voor de eerste keer oefenen in ons leesmapje! |
| Superleuke Franse les met Maureen! C'est une fille? C'est une madame? Non, c'est un monsieur! |
| Sterke Winter rolt de gigantische pompoen naar de knutselhoek... |
| Gelukkig komt Mateo al snel helpen! |
| Lena maakt een mooie vrije tekst voor haar oma, die helaas de voorbije week van ons heenging. |
| Hanne, Zuna & Eva maken ontwerpen voor fluitinstrumenten. |
| In de gang worden alle scherpe kantjes van houten plankjes geschuurd. |
| Aram en Emile brachten een hoop materiaal uit de natuur mee van hun wandeling met Karen en bedachten in de namiddag allerlei nieuwe schilder- en stempeltechniekjes met dit materiaal. |
![]() |
| De pompoen wordt stilaan uitgehold! |
| Meret en Isabel waren gefascineerd door de plastieken kristal die iemand mee naar de klas bracht. Ze onderzoeken hoe plastic nu eigenlijk gemaakt wordt. |
| Esther & Stien halen uit alle klassen materiaal om te testen of het zal zinken of drijven in water! |
| Meret en Isabel maakten een mooie presentatie van hun onderzoek over hoe plastic gemaakt wordt. |
| Orsi, de mama van Isabel, maakte voor ons een kamplied en komt het ons aanleren in de klas! |
| Woensdag worden we op een toneelvoorstelling getrakteerd door theater Zuidervis. |
![]() |
| Van de mama van Rozemarijn kregen we deze prachtige uil, die vanaf nu als een wijs dier over onze rekenbeesten zal heersen. De klas doopte hem de Rekenbaas! |
![]() |
| We leren hoeveelheden koppelen aan getallen... |
![]() |
| ...en oefenen in ons klik-klak-boekje! |
![]() |
| We maken steeds andere woorden voor elkaar met de letters die we al kennen en laten de ander die lezen. |
![]() |
| Zelfgemaakt met behulp van Eddy! Mooi, he! |
| Het pompoenteam krijgt versterking! |
![]() |
| Aram werkt aan een vrije tekst. |
| Ziehier de zelfgemaakte 'triltoeters'! |
![]() |
| Sheilla werkt aan een vrije tekst. |
| Deze meisjes komen een verhaaltje voorlezen in de klas! |
| Een heel grappig verhaaltje! |
| Een toneeltje over rekenen met handpoppen! |
| We bespreken wie zich goed in zijn rol kon inleven met behulp van de kijkwijzers! |
| Strappen maar! Wij worden alvast opgemerkt in het verkeer met onze fluohesjes! |
![]() |
| Wij zijn oversteekkampioenen! |
| We sluiten de week af met de ateliers! In onze klas kon je een wetenschapsatelier volgen, waar we zelf stuiterballen en speelslijm maakten! |































